Interroll motoros görgők

Interroll EC 310 motoros görgők

A görgőspályák hajtásához ideális megoldás. Megfelelő görgőspályák szekcionált hajtásához, görgős kanyarívekhez, kis szállítószalagok hajtásához.
Különösen alkalmas görgőspályákon való ütközésmentes torlasztáshoz.
A 24V-os kefementes motor az 50mm átmérőjű csőbe van beépítve, így nagyon kompakt és hosszú élettartamú megoldást eredményez.
A fékezési energiát a motoros görgő vissza tudja termelni a hálózatba.

Különböző hajtási megoldások lehetségesek:

  • Poly-V szíj
  • Körszíj
  • Fogazottszíj

Összesen 9 áttétellel rendelhető. Az elektronikus fék (Zero Motion Hold) pozícióban tartja a terméket, lejtős pályán is. A motor különösen halkan működik, így nagyobb pályarendszerek is teljesen csendesen futnak.

A kefementes, belső kommunikációs elektronikával ellátott motor nem igényel karbantartást. Túlterhelés ellen védett, vagyis megelőzi a túlmelegedésből és megszorulásból adódó hibákat. 5 tűs plug-in csatlakozóval, egyszerűen csatlakoztatható a rendszerhez, bonyolult csavarozott kapcsolatok helyett.

Alapkivitelben IP 54 védettségű, de IP 66-os is elérhető. Mélyhűtött terekben is alkalmazható az EC310 deep freeze verzió.

Interroll vezérlőkártyák motoros görgőkhöz

DRIVECONTROL

Control of RollerDrive EC310 in applications without start-stop operation, e.g. in roller curves. Mechanical engineering applications. Applications with PLC, but without fieldbus. Small applications with max. 10 RollerDrive.

The DriveControl 20 is a simple control for the RollerDrive EC310. It does not contain any logic (e.g. for zero-pressure accumulation conveying) and requires external signals.

DIP switches can be used to set the direction of rotation, a start and braking ramp and the speed in 15 increments. Digital inputs and outputs serve as interface to a higher-level control. This enables setting the direction of rotation and the speed in 7 increments, e.g. from a PLC. The braking energy of the RollerDrive EC310 is fed back into the 24-V supply system. The voltage fed back from the RollerDrive EC310 is limited at 30 V by means of the integral brake chopper (voltage-dependently switched load resistance).

  • Speed setting (DIP switches 15x, digital input 7x)
  • Speed setting (DIP switches 15x, digital input 7x)
  • Error signal output
  • Status display with LEDs
  • Voltage limitation via brake chopper

 

MULTICONTROL

Zero-pressure accumulation conveying (ZPA) of many zones. Control of the Interroll Transfer and the Interroll High Performance Divert. Control of RollerDrive EC310 in applications without zero-pressure accumulation conveying.

The MultiControl is a four-zone control. This means that up to four RollerDrive EC310 and four zone sensors can be connected. The use of Y-lines enables connecting four additional inputs or outputs. The connections can be configured individually.

If MultiControl is used as a network card, the fieldbuses PROFINET, EtherNet/IP or EtherCat can be used by simply toggling them.

With help of the MultiControl, sensors and RollerDrive are directly integrated in to the field bus level. No additional sensor/actuator level is necessary. A standard ribbon cable is used for power connection. The ribbon cable can be cut to the correct length and can be connected very quickly using the penetration technology of MultiControl.

Switching off connected RollerDrive without interrupting the communication is possible if the MultiControl features a second ribbon cable for voltage supply.

The addressing and naming is done over PLC software, a web user interface, or with the Interroll Teach-In method. With the Teach-In method, automatic addressing and configuration of all MultiControl is possible. In addition, the sequence of all MultiControls in the conveyor line can be determined. This saves time during the commissioning on site.

MultiControl can also be used as individual control for special applications. Interroll offers the programming of special software solutions if it cannot be done using a PLC.